Pravila ponašanja za vreme časa bikram joge

  1. Morate doći tačno na vreme, najbolje 15-30 minuta pre početka časa. Čas počinje tačno u naznačeno vreme, vrata studija se zaključavaju i nije moguće ući posle početka i za vreme časa;
  2. Glasno negodovanje, stenjanje i bilo kakvo zapomaganje nije dozvoljeno. Svako radi poze do svog maksimuma i svojim intenzitetom;
  3. Razgovor bilo pre ili za vreme časa nije dozvoljen. 90-minutni čas je meditacija koliko i fizička vežba i samo instruktor može da govori da bi pravilnim redosledom i tempom održao čas.
  4. Ideja Bikram joge je da se u svakom slučaju ostane u prostoriji svih 90 minuta. Ne postoji obaveza da se dva puta odrade sve poze. Početnici prvu pozu posmatraju a drugu odrade. Oni koji se navikavaju na toplotu i vlažnost prostorije mogu u svakom momentu da stanu i odmore se, najbolje ležeci na ledjima, onoliko koliko im je potrebno.
  5. S obzirom na to da je izlaženje iz prostorije nepoželjno, treba posetiti WC pre časa, te napustiti prostoriju samo u slucaju krajnje nužde (ozbiljan zdravstveni problem, na primer);
  6. Mobilni telefoni moraju biti isljučeni ili podešeni da se ne čuju;
  7. Ne preporučuje se dolazak na čas u slučaju nemogućnosti ostajanja do kraja. Čas traje punih 90 minuta i ima svoj početak i kraj, sa dobrim razlogom;
  8. Preporučuje se svima da na čas donesu svoju prostirku, peškir za vežbanje, peškir za tuširanje, flašu negazirane vode i odgovarajuću odeću. I za muškarce i za žene se preporučuje elastični šorc ili sličan donji deo, a za žene i odgovarajući gornji deo. Za početak običan kupaći kostim može sasvim dobro da posluži. Svi vežbaju bosonogi;
  9. Žvakaće gume nisu dozvoljene, a napitci osim vode nisu preporučljivi;
  10. Mnogo je bitnije piti dosta vode pre časa nego za vreme. Organizmu je potrebno bar 45 minuta da absorbuje vodu, tako da voda koja se popije za vreme časa može da ima i negativan, opterećujući efekat. Ne treba uzimati hranu 2-3 sata pre časa. Joga se ne radi na pun stomak. Radi obezbedjivanja dovoljne količine energije, ako niste bili u mogućnosti da jedete ranije, manji energetski obrok do 1 časa pre početka je preporučljiv (na primer energy bar, banana);
  11. Od svih se očekuje poštovanje elementarnih pravila lične higijene, kao i izbegavanje korišćenja nepotrebno jakih mirisa, iz poštovanja prema svim učesnicima časa.
  12. Svaki čas je drugačiji, kao i naše telo iz dana u dan. Postoje “teži” i “lakši” časovi, u zavisnosti od mnogih faktora i to ne treba da vas obeshrabri. Mali broj ljudi radi joga poze savršeno. Od vas niko to ne očekuje i ne traži. Radite pažljivo, nikad preko sopstvenog maksimuma da biste izvukli korist i izbegli povrede. Niko vas ne ocenjuje, ne gleda i ne takmiči se sa vama.